Tarpukario Lietuvoje automobiliai buvo prabangos prekė, todėl gatvėse jų negalėjai pamatyti daug. Vis dėlto buvo prekiaujama daugelio žinomų Europos ir Amerikos gamintojų automobiliais: „Fiat“, „Opel“, BMW, „Ford“, „Buick“, „Chevrolet“ ir net „Cadillac“. Natūralu, jog turėti automobilį sau galėjo leisti tik pasiturintieji. Štai 1926 m. Kaune važinėjo vos 140 automobilių, o 1939 m. jų skaičius išaugo iki 1 tūkst.
Tarp automobilių entuziastų buvo ir Juozas Gruodis. Išlikusios nuotraukos byloja, kad tarpukariu kompozitorius turėjo asmeninį „Chevrolet“ markės automobilį. Jis buvo ne bet koks – atviru stogu. Kiek vėliau, 1948 m., Juozas Gruodis įsigijo naujutėlaitį „Moskvich 400“. Deja, ilgai džiaugtis pirkiniu neteko, nes kompozitorius netrukus mirė.
Fotografijose:
1 – Gruodžių ir Kolupailų šeimos iškyla Panemunėje. Iš kairės: kompozitorius Juozas Gruodis, V. Kolupailaitė, J. Kolupailienė, Stasė Gruodienė, G. Kolupailaitė, hidrologas Steponas Kolupaila. XX a. 4 deš. Kaunas. Fotografijos autorius nežinomas. Kauno miesto muziejaus fondai
2 – Telegrama Juozui Gruodžiui dėl automobilio pirkimo. 1948 m. Kaunas. Kauno miesto muziejaus fondai
Visai neseniai Juozo Gruodžio namo palėpėje buvo rastas automobilio ratlankio gaubtas. Jį apžiūrėjus padaryta išvada, kad tai galėtų būti „Triumph“ markės automobilio detalė. Pirmoji logotipo raidė (1934–1936 m. ir 1936–1990 m. logotipus galite išvysti čia) pagal išvaizdą sutampa su ant rato gaubto esančiu simboliu. Kad ir kaip būtų, jokių sietinų rašytinių ar vaizdinių šaltinių apie šią transporto priemonę nėra išlikę, todėl tai lieka tik spėjimas.
Kauno miesto muziejaus M. ir K. Petrauskų skyriaus muziejininkas Karolis Venclauskas
Ratlankio gaubtas. 2020 m. Kaunas. Iliustracijoje panaudotos fotografijos autorius: Karolis Venclauskas