Search
Close this search box.
Paieška
Search
Close this search box.

Kauno miesto muziejaus skaitmeninių kultūros produktų ir paslaugų pasiūlos didinimas

2020 m. Kauno miesto muziejus kartu su partneriais vykdė projektą „Kauno miesto muziejaus skaitmeninių kultūros produktų ir paslaugų pasiūlos didinimas“ (vadovas – Algirdas Šapoka), kurį iš dalies finansavo Lietuvos kultūros taryba. Projektui įgyvendinti skirta 35 000 Eur, bendras projekto biudžetas – 47 584,63 Eur.

Projekto tikslas – didinti Kauno miesto muziejaus skaitmeninių kultūros produktų ir paslaugų prieinamumą, įtraukiant vietos kūrėjus, kultūros operatorius ir verslo subjektus bei taikant inovatyvius kūrybinius ir informacinių technologijų naudojimu pagrįstus sprendimus.

Dėl koronaviruso pandemijos ir ją lydinčių apribojimų, pasauliniam kultūros sektoriui iškilo poreikis užtikrinti platesnę paslaugų ir produktų pasiūlą virtualioje aplinkoje. Pandemijos metu muziejų kuriamas virtualus turinys sulaukė didelio dėmesio – Europos ir pasaulio muziejų pavyzdžiai rodo, kad jų internetinėse svetainėse, kuriose strategiškai talpintas įdomus, įtraukiantis turinys, virtualių apsilankymų skaičius išaugo. Virtuali aplinka ne tik užtikrina didesnį pasiekiamumą, bet ir didina kultūros įstaigos prieinamumą platesnei auditorijos daliai.

Siekdamas užtikrinti kultūrinių paslaugų ir produktų tiekimą bei didesnį jų prieinamumą, Kauno miesto muziejus parengė kompleksinę virtualaus turinio strategiją, kuri leidžia plačiai auditorijai pažinti miesto istoriją ir kultūrą, atrasti muziejaus eksponatus ir įsitraukti į edukacinę veiklą, neišeinant iš namų. Kartu su partneriais muziejus sukūrė internetinę svetainę, parengė viešinimo strategiją ir pristatė pirmąjį virtualaus turinio paketą.

Turinio platforma „Virtualus muziejus“ (https://virtualus.kaunomuziejus.lt/) jau laukia virtualių lankytojų ir yra toliau tobulinama bei pildoma. Projekto metu nuo pagrindų sukurta nauja, žmonėms su regos negalia (sutrikimais) tinkama, turinio platforma (svetainė); nufilmuota apie 30 įvairaus turinio vaizdo siužetų; parengta 10 vnt. autorinių komiksų; atlikta Kauno rotušės fotosesija bendradarbiaujant su profesionaliu fotografu ir aplink esančiomis bažnyčiomis (buvo fotografuojama ir iš jų varpinių); atlikta speciali fotosesija, skirta edukaciniam turiniui; įgyvendinti 6 pokalbiai su Lietuvos muzikos asmenybėmis, vykdant tiesiogines transliacijas populiariausiame Kauno naujienų portale „Kas vyksta Kaune“; sukurtas profesionalus animacinis filmukas; parengtas Kauno rotušės 3D turas; trimačiu skeneriu nuskenuoti 13 įdomias istorijas turinčių muziejaus eksponatų.

bažnyčios maketas
Svetainės turinys buvo kuriamas kartu su vietos kūrėjais, kūrybinių industrijų atstovais-profesionalais taikant inovatyvius informacinių technologijų naudojimu pagrįstus sprendimus. Ypač didelis dėmesys buvo skirtas vizualinei komunikacijai. Projekto dalyviai ir partneriai: VšĮ „Kaunas IN“, MB „Kas vyksta“, UAB „Erudito licėjus“, BĮ „Kauno pedagogų kvalifikacijos centras“, BĮ „Lietuvos aklųjų biblioteka“, BĮ „Kauno menininkų namai“, Kauno trečiojo amžiaus universitetas, VšĮ „LT Centuria“, fotografas Lukas Mykolaitis, grafikė Gabrielė Gudaitytė, muzikantai Rimas Šapauskas, Kęstutis Jakeliūnas, Edgaras „Ade“ Adamovas, Mantas Bendžius, Tautvydas „Junior A“ Gaudiešius, grupė „ShiShi“, animacijos studija „WideWings“, 3D studija „3D Creative“, lektoriai Aistė Lazauskienė, Remigijus Civinskas, Gediminas Kasparavičius, Tomasz Blaszczak, rekonstruktoriai „Viduramžių pasiuntiniai“ ir kt. 
Lietuvos kultūros tarybos logotipas